Ο Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης-Ελλάδα (APF FU-Grèce), σε συνεργασία με το Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, την Υπηρεσία Συνεργασίας και Πολιτιστικής δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα, το Σύλλογο Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου Βορείου Ελλάδας, το Διεθνή Οργανισμό της Γαλλοφωνίας, τη Διεθνή Ομοσπονδία Καθηγητών Γαλλικής και τους Σχολικούς Συμβούλους Γαλλικής Γλώσσας, απευθύνει πρόσκληση υποβολής εισηγήσεων για το 9ο Πανελλήνιο και Διεθνές Συνέδριο Καθηγητών Γαλλικής το οποίο θα διεξαχθεί στην Αθήνα από τις 20 έως τις 23 Οκτωβρίου 2016 και του οποίου το θέμα είναι:
«Διδάσκουμε τη γαλλική γλώσσα και τον πολιτισμό: χτίζουμε κοινωνικο-ανθρωπιστικές γέφυρες»
Γιατί επιλέξαμε αυτή την προβληματική;
Ο γενικός στόχος των εργασιών του Συνεδρίου είναι η εμπεριστατωμένη μελέτη της θέσης και των λειτουργιών του δίπολου γαλλική γλώσσα και πολιτισμός αφενός απέναντι στην παρούσα αυξανόμενη κινητικότητα των νέων και αφετέρου απέναντι στις διαφοροποιημένες ανάγκες τους.
Σήμερα, προκειμένου να ανταποκριθούν σε αυτό το νέο στοίχημα, οι διδάσκοντες και οι διδακτολόγοι καλούνται να χτίσουν γέφυρες κοινωνικο-ανθρωπιστικού τύπου, που θα μπορούσαν να διευκολύνουν την καθημερινή πραγματικότητα της τάξης. Είναι γνωστό ότι διάφοροι παράγοντες και κοινωνικό-ψυχολογικές συνιστώσες, όπως η γλωσσική και πολιτισμική ετερογένεια και οι καινούργιες «εφηβικές κουλτούρες» αποσταθεροποιούν αυτή την καθημερινή πραγματικότητα.
Σε αυτές τις συνθήκες, η διδακτική/μαθησιακή διαδικασία της γαλλικής γλώσσας και του πολιτισμού θα ήταν χρήσιμο να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη μιας πραγματικής κοινωνικής δράσης με στόχο την αλληλεγγύη και τη συνέργεια και συνεπώς την κοινωνικοποίηση και την ανάπτυξη της κοινωνικο-ανθρωπιστικής διάστασης του σχολικού περιβάλλοντος.
Οι άξονες των εργασιών είναι οι εξής:
Άξονας 1: «Η διαπολιτισμική εκπαίδευση χθες και σήμερα: από την αλληλοκατανόηση στη συνέργεια»
Άξονας 2: «Παράγοντες που διευκολύνουν την επικοινωνία και τη συνεργασία των μαθητών στη γαλλική γλώσσα»
Άξονας 3: «Από τη γλωσσική και λογοτεχνική κατάρτιση των εκπαιδευτικών στη διαπολιτισμική και ψυχοπαιδαγωγική κατάρτιση, με στόχο την αντιμετώπιση των νέων αναγκών»
Άξονας 4: «Η διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και η συμβολή της ειδικής αγωγής»
Άξονας 5: «Εκπαιδευτικές και γλωσσικές πολιτικές»
Επιστημονικό πρόγραμμα
Οι εργασίες του Συνεδρίου θα διεξαχθούν από την 21η έως την 23η Οκτωβρίου 2016. Εκτός από τις εισηγήσεις 20 λεπτών στην ολομέλεια, οι προτάσεις εισηγήσεων θα πρέπει να είναι σύμφυτες με τη θεματική του συνεδρίου και συγκεκριμένα με τους πιο πάνω άξονες καθώς και να εμπίπτουν στην ακόλουθη τυπολογία:
- Συμπόσια (συνιστούν σε μια σειρά εισηγήσεων που αφορούν σε κοινό θέμα και του οποίο στόχος είναι οι ομιλητές να παρουσιάσουν τα αποτελέσματα μιας έρευνας): 1 ώρα και 30 λεπτά παρουσίαση και 30 λεπτά συζήτηση.
- Εισηγήσεις: 20 λεπτά για την προφορική παρουσίαση και 10 λεπτά συζήτηση.
- Εργαστήρια εργασίας: 45 λεπτά.
- Παρουσιάσεις βίντεο: 15 λεπτά προβολή και 15 λεπτά συζήτηση.
- Παρουσιάσεις πόστερ.
Οι προτάσεις εισηγήσεων τις οποίες θα επιλέξει η επιστημονική επιτροπή θα πρέπει να έχουν τη μορφή μιας περίληψης (350 λέξεων και μέχρι 5 λέξεις-κλειδιά) την οποία θα συνοδεύει και μια ενδεικτική βιβλιογραφία. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής: 15 Μαΐου 2016. Οι περιλήψεις θα είναι διαθέσιμες για το πρόγραμμα και θα αποτελέσουν τα προ-πρακτικά του Συνεδρίου.
Η Επιστημονική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από εγνωσμένου κύρους Καθηγητές Πανεπιστημίου από κάθε γωνιά της Γης, θα εξετάσει τις προτάσεις των εισηγήσεων και θα απαντήσει στους ενδιαφερομένους το αργότερο μέχρι την 30η Ιουνίου 2016.
Τα πρακτικά του Συνεδρίου έχει προβλεφθεί να δημοσιευτούν σε έντυπη και σε ηλεκτρονική μορφή.
Εγγραφή στο Συνέδριο και υποβολή προτάσεων
Και οι δυο γίνονται ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του Συνεδρίου: http://apf.gr/congres2016
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου