20 Μαρτίου: Διεθνής Ημέρα της Γαλλοφωνίας

20 Μαρτίου: Διεθνής Ημέρα Γαλλοφωνίας
Η Ελλάδα μέλος της Γαλλοφωνίας από το 2004
Με τη συμμετοχή μας στη Γαλλοφωνία στηρίζουμε την πολυγλωσσία και μέσω αυτής την ελληνική γλώσσα

Σάββατο, 28 Μαΐου 2011

Ανοικτή επιστολή στα αρμόδια υπουργεία του Tάγματος Iπποτών Aκαδημαϊκού Φοίνικα (AMOPA)*

Εχοντας λάβει γνώση της περιβόητης μεταρρύθμισης στο λύκειο, πραγματικά μείναμε άφωνοι διαπιστώνοντας την παντελή έλλειψη διδασκαλίας ευρωπαϊκών γλωσσών, και δη της Γαλλικής. Δύο ώρες ξένης γλώσσας στη Β΄ και Γ΄ λυκείου (ας μη γελιόμαστε βέβαια, εννοεί την Αγγλική το υπουργείο Παιδείας, απλά δεν την κατονομάζει), τι θα προσφέρουν στους μαθητές των σχολείων; Ειλικρινά θα θέλαμε να γνωρίζουμε εάν στόχος πλέον είναι η πλήρης αμερικανοποίηση της «Ελληνικής - Ευρωπαϊκής» παιδείας από ιθύνοντες των οποίων βέβαια τα παιδιά επιλέγουν το International baccalaureat στα ιδιωτικά σχολεία!

Πραγματικά, δεν γνωρίζουν ότι η παιδεία στις αγγλοσαξονικές χώρες απαιτεί υψηλά δίδακτρα, ενώ στη Γαλλία - Γερμανία, παράδειγμα, είναι όχι μόνον δωρεάν αλλά και υψηλού επιπέδου; Γιατί λοιπόν στερείτε από τα Ελληνόπουλα που δεν έχουν την ευχέρεια να πληρώνουν καθηγητές ξένων γλωσσών στο σπίτι, να μάθουν σωστά μια δεύτερη ξένη γλώσσα;

Μήπως στα βιογραφικά σημειώματα μετράει κάτι περισσότερο από τη γνώση ξένων γλωσσών για εισαγωγή στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια ή για εξεύρεση εργασίας σε Βρυξέλλες, Στρασβούργο, Λουξεμβούργο (όλες γαλλόφωνες); Από πολιτικής άποψης, μήπως η Τουρκία, τα Σκόπια, η Κύπρος όπου διδάσκονται υποχρεωτικά Αγγλικά - Γαλλικά έχουν περισσότερο ανάγκη τις γαλλόφωνες χώρες απ' ό,τι εμείς; Δεν αντιλαμβάνεσθε ότι στην πολιτική το να είσαι μέλος της Γαλλοφωνίας χωρίς να προτείνεις τη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας, είναι τουλάχιστον ατυχές;

Προτείνετε τη συγγραφή «ερευνητικής εργασίας - project ή projet στη Γαλλική» σε μαθητές οι οποίοι θα διδάσκονται δύο ώρες την αγγλική γλώσσα; Ειλικρινά θα θέλαμε να δούμε ποιος μαθητής θα τη συντάξει μόνος του, έστω στην αγγλική γλώσσα.

Η Ευρώπη τού σήμερα είναι η συνέχεια του ελληνικού πολιτισμού και του Γαλλικού διαφωτισμού και οι μάχες κερδίζονται με τη γνώση όσο περισσότερων γλωσσών γίνεται. Μ' αυτές τις ενέργειες φοβούμαστε ότι θα χάσουμε σε λίγο καιρό και τα ελάχιστα ερείσματα που έχουμε στις γαλλόφωνες χώρες, αλλά ακόμη και να κατανοήσουμε ελληνικά κείμενα διανοουμένων, οι οποίοι τα συνέγραψαν επηρεαζόμενοι από την ακρίβεια, καθαρότητα και ορθολογισμό που διέπουν τη γαλλική γλώσσα.

* Μέλη της AMOPA (Association des Membres de l'Ordre des Palmes Académiques) είναι Ελληνες πολίτες παρασημοφορημένοι από το Γαλλικό Κράτος με την τιμητική διάκριση του Ακαδημαϊκού Φοίνικα

Πηγή: Καθημερινή, 28-5-2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου